Im szybciej zostanie dokonana naprawa odprysku, tym lepszy będzie efekt odzyskania bezpieczeństwa szyby i tym lepszy będzie efekt wizualny. Z biegiem czasu do wnętrza odprysku dostaje się coraz więcej zanieczyszczeń. Zanieczyszczenia te nie pozwolą na niemal niewidoczną naprawę.
Ponadto jazda z odpryskiem może - i najczęściej tak się dzieje - doprowadzić do powiększenia się uszkodzenia, a co za tym idzie, konieczności wymiany szyby na nową.
Są dwa obszary szyby, w których napraw nie powinno się wykonywać.
Pierwszy z nich to pole widzenia kierowcy. Najprościej mówiąc jest to pole robocze wycieraczki od strony kierowcy.
Jednak na życzenie właściciela pojazdu serwisant Glassmaster wykona naprawę w tym obszarze i zabezpieczy uszkodzenie przed powiększaniem się pęknięcia, ale jeśli zostanie widoczny ślad naprawy to w świetle obowiązujących przepisów samochód najprawdopodobniej nie przejdzie przeglądu technicznego.
Drugim obszarem, który dyskwalifikuje naprawę to okolice krawędzi szyby. Odprysk musi znajdować się minimum 10 cm od krawędzi, ponieważ w tych miejscach występują największe naprężenia i zwiększa się ryzyko pęknięcia szyby w trakcie naprawy. Również w tym wypadku serwisant Glassmaster może podjąć się naprawy, jednakże na wyraźne życzenie i ryzyko Klienta.
Do naprawy kwalifikują się wyłącznie szyby laminowane, czyli podwójna szyba sklejona folią, a więc w zdecydowanej większości, wyłącznie szyby samochodowe przednie.
Nie ma znaczenia wyposażeni, dlatego naprawie podlegają wszystkie szyby przednie klejone zarówno zielone, solaryczne, ogrzewane oraz te z wyświetlaczem head-up.
Do naprawy samochodowej szyby przedniej kwalifikują się odpryski i uszkodzenia, których średnica nie przekracza średnicy monety 5-ciozłotowej.
Do naprawy uszkodzeń szyb samochodowych w serwisach Glassmaster wykorzystuje się profesjonalne urządzenia, które obsługują wyłącznie przeszkoleni serwisanci.
Proces naprawy podzielony jest na dwa etapy:
Najpierw, do uszkodzenia (odprysku) wstrzykuje się, pod wysokim ciśnieniem, specjalną żywicę penetrującą, która po podgrzaniu zmniejsza chwilowo swoją lepkość i dociera do najdalszych miejsc uszkodzenia.
Po kilku minutach aplikuje się żywicę zamykającą. Na na koniec całość utwardza się ultrafioletem.
W serwisie
Usługa trwa od 10 do 15 minut, dlatego pozostawienie samochodu nie jest konieczne.
Naprawa uszkodzenia (odprysku) w szybie samochodu, przywraca prawie 100% wytrzymałości szyby i tym samym jej bezpieczeństwo.
Jeżeli odprysk nie jest duży i naprawa odbyła się w krótkim czasie od pojawienia się uszkodzenia to możliwe jest nawet odzyskanie niemal 100% przejrzystości, a miejsce naprawy będzie prawie niewidoczne.
Niezabezpieczony, nienaprawiony odprysk, z pewnością powiększy się i powstanie z niego pęknięcie. Miejsce odprysku to po prostu uszkodzenie, które osłabia powłokę szyby. Wcześniej czy później uszkodzenie powiększy się i zamiast naprawy za niewiele ponad 100 zł, konieczna będzie wymiana szyby za kilkaset albo nawet kilka tysięcy.
Nawet mały odprysk może przeistoczyć się w pęknięcie w wyniku np. różnicy temperatur gdy zimą na zamarzniętą szybę włączymy nadmuch ciepłego powietrza lub latem gdy na nagrzaną od słońca szybę włączymy klimatyzację. Odprysk łatwo przeistoczy się w pęknięcie gdy karoseria samochodu narażona jest na wstrząsy np. nierówności na drodze czy nawet drgania podczas mycia na myjni automatycznej lub myjką ciśnieniową.
Ponadto wraz z upływem każdego kolejnego dnia, miejsce uszkodzenia narażone na warunki atmosferyczne, staje się coraz słabsze i kruche.
Niezależnie od pojazdu i rodzaju szyby, cena za naprawę jednego odprysku to koszt 149 zł.
Każda usługa naprawy uszkodzonej szyby w serwisach GlassmasterGlassmaster objęta jest 2 letnią gwarancją, na którą Klient otrzymuje pisemne potwierdzenie.
wymień szybę naORGINALNĄ Wyślij wypełniony Formularz. Odezwiemy się do 30 minut.
Pola oznaczone [*] są obowiązkowe.lub zadzwoń
575 500 515